Hilton Garden Inn Istanbul Ataturk Airport to jeden z hoteli położonych dość blisko lotniska Ataturk w Stambule (IST) i ten właśnie czynnik zadecydował, że to właśnie w nim spędziliśmy jedną noc przed porannym wylotem. Pobyt zarezerwowaliśmy wykorzystując 5000 punktów w programie HHonors.
Do hotelu przyjechaliśmy po południu i po chwili otrzymaliśmy klucze do pokoju z dużym łóżkiem typu king. Recepcjonista z przekonaniem poinformował nas, że pokój został specjalnie przygotowany, zgodnie z naszymi preferencjami ustawionymi w profilu programu HHonors jak również dodatkowymi życzeniami, które określiliśmy podczas rezerwacji. Świetnie!
Po wejściu do pokoju na siedemnastym piętrze rzeczywistość okazała się jednak inna – z pięciu elementów o jakie prosiliśmy, jedyne co się zgadzało to wysokie piętro. Po dłuższej rozmowie na recepcji, w której uczestniczył Szef Zmiany Recepcji otrzymaliśmy propozycję zmiany na inny pokój, który będzie gotowy za około dwie godziny.
Udaliśmy się zatem na spacer wokół hotelu w poszukiwaniu jakiegoś jedzenia. Zupełnie przypadkowo trafiliśmy do bardzo fajnej restauracji Mmy Tantuni z pysznym tureckim jedzeniem. Po powrocie do hotelu czekały na nas klucze do nowego pokoju, który znajdował się na piętnastym piętrze.
Apartament składał się z salonu, sypialni z łóżkiem typu king i małą garderobą, łazienki z wanną i prysznicem, toalety oraz tarasu z widokiem na startujące i lądujące na lotnisku Ataturk samoloty. Na pierwszy rzut oka pokój był przytulnie urządzony, jednak przy bliższym poznaniu zauważalne były liczne mankamenty.
Taka sytuacja przytrafiła nam się drugi raz w hotelu sieciowym (pierwszy był w Indiach) i zdecydowaliśmy się na zgłoszenie spraw do Szefa Zmiany Recepcji:
pokój w zamierzeniu miał być dla niepalących, jednak dość mocno wyczuwalny był dym papierosowy,
na dywanie w salonie znajdowały się liczne kawałki zbitej butelki, podobne znaleźliśmy na tarasie,
taras nie został sprzątnięty, znajdowały się na nim puste butelki po napojach i niedopałki papierosów,
w drzwiach do łazienki uszkodzona była klamka co groziło zatrzaśnięciem się od środka,
przy szafie w garderobie leżały uchwyty mocujące półki.
Ze względu na dość późną porę i zaplanowaną dość wczesną pobudkę kolejnego dnia zdecydowaliśmy się na pozostanie w tym pokoju i nie przenoszenie się. Niemniej jednak, byliśmy negatywnie zaskoczeni. Rozumiemy, że hotel przy lotnisku jest dość specyficzny a bardzo częste rotacje gości nie ułatwiają przeprowadzania koniecznych napraw jednak takie sytuacje nie powinny mieć miejsca w czterogwiazdkowym obiekcie.
Po dość wczesnej pobudce udaliśmy się jako pierwsi goście na śniadanie w hotelowej restauracji.
W ramach standardowego bufetu serwowane były dania ciepłe (dania z jajek, zupa, kiełbaski), zimne (wybór wędlin, serów), warzywa, owoce, jogurty, pieczywo, wypieki słodkie, turecka herbata i kawa, soki. Istnieje możliwość zamówienia dodatkowych dań ciepłych według menu. Oferta śniadaniowa może nie była najszersza ale potrawy były smaczne a obsługa sprawna.
W sąsiedztwie restauracji znajduje się bar, w którym można w ciągu dnia oraz wieczorami zamówić przekąski oraz napoje. Ciekawym rozwiązaniem jaki znajdziemy w hotelach tej marki jest spiżarnia. To pomieszczenie w okolicach lobby, w którym goście mogą zakupić różne produkty pierwszej potrzeby:
kosmetyki,
jedzenie,
napoje,
i tym podobne.
W spiżarni znajdują się kuchenki mikrofalowe, w których można od razu przygotować zakupione dania.
W hotelowej strefie fitnes mamy do dyspozycji podstawowe sprzęty, dwie sauny (sucha i parowa) oraz basen, który nas zdecydowanie pozytywnie zaskoczył. Sala basenowa jest spora, leżaki są wygodne a sam basen zachęca do pływania.
Minusem hotelu jest prędkość internetu, która była stosunkowo wolna.
W trakcie wymeldowania zamówiliśmy transport na lotnisko. Ponieważ byliśmy jedynymi gośćmi, którzy jechali o tej porze, hotel zamówił dla nas taksówkę. Kierowca otrzymał voucher, dzięki któremu nie musieliśmy płacić za kurs. Dojazd na lotnisko zajął nam około dziesięciu minut.
Hilton Garden Inn Istanbul Ataturk Airport można rozważyć jeśli potrzebujecie noclegu blisko lotniska. Należy jednak pamiętać, że hotel ten został ostatnio zdegradowany do najniższej kategorii punktowej według programu HHonors. Obecna stawka punktowa to 5000 (wcześniej 20000). Możliwe jest zarezerwowanie pokoju za mniej niż 200 zł (pokój bez śniadania).
O ile hotel nas nie zachwycił to planujemy wrócić do niego przy kolejnych zaplanowanych transferach przez stambulskie lotnisko ze względu na niską stawkę punktową oraz wliczony transport z i do lotniska.
This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the website. We also use third-party cookies that help us analyze and understand how you use this website. These cookies will be stored in your browser only with your consent. You also have the option to opt-out of these cookies. But opting out of some of these cookies may affect your browsing experience.
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.