Skip to main content

Szybka Recenzja: Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – Bangkok

Recenzja: Salonik biznesowy Mastercard Business Lounge – Kijów Boryspol

Recenzja: Air Astana – Klasa Biznes w Airbus A320 Kijów – Nur-Sułtan i Ałmaty – Kijów

Recenzja: Hilton Honors – Hilton Astana, Nur Sułtan

Recenzja: Air Astana – Klasa Biznes w Airbus A320 Nur-Sułtan – Ałmaty

Recenzja: Salonik biznesowy Business Class Lounge Almaty International Airport, Ałmaty

Recenzja: Air Astana – Klasa Biznes w Boeing B767 Ałmaty – Bangkok – Ałmaty

Szybka Recenzja: Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – Bangkok

Recenzja: Hilton Honors – Hilton Garden Inn Hanoi, Hanoi

Szybka Recenzja: Salonik biznesowy Song Hong Business Lounge, Hanoi

Recenzja: Cathay Dragon – Klasa Biznes w Airbus A320 i Airbus A321 Hanoi – Hong Kong – Hanoi

Recenzja: Cathay Pacific – Klasa Pierwsza w Boeing B777 Hong Kong – Vancouver – Hong Kong

Szybka Recenzja: IHG Rewards Club – Staybridge Suites Seattle Downtown – Lake Union, Seattle

Szybka Recenzja: Salonik biznesowy Cathay Pacific Lounge, Vancouver

Szybka Recenzja: Salonik biznesowy NIA Business Lounge, Hanoi

 

Linie: Thai Airways

Lot: TG 564

Trasa: BKK – HAN

Samolot: Airbus A330

Klasa: Y (ekonomiczna)

Czas planowy: 17.50 – 19.40

 

Lot ze stolicy Tajlandii do stolicy Wietnamu był elementem niezbędnym naszej wyprawy -miał za zadanie połączyć dwie oddzielne podróże w klasach premium. Pierwszą – Air Astana z Kijowa do Bangkoku oraz drugą, na pokładzie Cathay Pacific z Hanoi do Vancouver. Postanowiliśmy zmaksymalizować czas i korzyści płynące z programów lojalnościowych w sojuszu Star Alliance i do Hanoi polecieć na pokładzie linii Thai Airways. Wybraliśmy tradycyjnego przewoźnika zamiast jednej z linii niskokosztowych, gdyż różnica w cenie na interesujące nas połączenie bezpośrednie była niewielka. Dodatkowo korzystając z przywilejów statusowych mogliśmy skorzystać podczas transferów w Bangkoku i Hanoi z saloników lotniskowych, które ze względu na charakter naszej szalonej podróży, w której nie było czasu na błędy i opóźnienia, spełniały dla nas funkcje restauracyjne i sanitarne (kto po ponad ośmiogodzinnych rejsach nie marzył o prysznicu niech pierwszy rzuci kamieniem!).

Lotnisko Suvarnabhumi w Bangkoku

Może trudno uwierzyć, że w prawie dwutygodniową podróż z Warszawy do Vancouver wybraliśmy się “na lekko”, czyli tylko z walizkami podręcznymi, ale dzięki takiemu rozwiązaniu zyskujemy sporo czasu, który musielibyśmy przeznaczyć na odbiór bagażu, a później jego ponowne nadanie, zakładając, że podróżujemy liniami różnych sojuszy. W ten oto sposób, bo przylocie z Ałmat do Bangkoku udajemy się bezpośrednio do strefy tranzytowej lotniska i stamtąd do saloniku Singapore Airlines, gdzie spędzamy parę godzin, czekając na kolejne połączenie.

Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – salonik KrisFlyer Singapore Airlines na lotnisku w Bangkoku (BKK)

Wejście na pokład szerokokadłubowego Airbusa A330 linii Thai Airways rozpoczyna się o czasie. Z przyjemnością korzystamy z pierwszeństwa wejścia na pokład i meldujemy się na tyłach samolotu jako pierwsi. Szybko znajdujemy swoje miejsca, umieszczamy bagaże w schowkach i przyglądamy się fotelom. Układ siedzeń w maszynie to 2-4-2. Samolot nie jest dziś pełny i załoga proponuje nam zajęcie oddzielnych siedzeń w rzędzie pod oknem, aby było nam wygodnie. To, jak się zorientowaliśmy, ukłon w stronę pasażerów o statusie złotym w programach lojalnościowych Star Alliance.

Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – samolot gotowy do przyjęcia pasażerów na pokład
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – kabina klasy ekonomicznej
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – fotele w kabinie klasy ekonomicznej

Na każdym fotelu czeka na pasażera poduszka, załoga rozdaje również małe słuchawki do systemu rozrywki pokładowej. À propos rozrywki, to każdy fotel wyposażony jest w ekran oraz złącze USB do ładowania sprzętów elektronicznych. Dodatkowo, każde miejsce ma uchwyt na kubek z napojem lub małą butelkę, a także kieszeń na niewielkie rzeczy osobiste pasażera. 

Po sprawnie zakończonym boardingu załoga przeprowadza instrukcję bezpieczeństwa, w trakcie której samolot kołuje do progu pasa startowego.

Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – samolot Eva Air na lotnisku w Bangkoku (BKK)
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – Bangkok z lotu ptaka

W drogę do Hanoi ruszamy z niewielkim opóźnieniem. Paręnaście minut po starcie załoga rozpoczyna serwis. Każdy pasażer otrzymuje tacę z butelką wody mineralnej oraz dwoma kartonikami z jedzeniem. W jednym znajdujemy danie kuchni japońskiej, czyli okonomiyaki, nazwane przez Thai’a japońską pizzą, a w drugim mały deser – ciasto w stylu naszego sernika. Dodatkowo załoga proponuje napoje ciepłe (kawę i herbatę) oraz zimne (soki, napoje gazowane).

Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – lunch w klasie ekonomicznej – Okonomiyaki, ciastko, woda
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – lunch w klasie ekonomicznej – Okonomiyaki, ciastko, woda
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – lunch w klasie ekonomicznej – Okonomiyaki
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – lunch w klasie ekonomicznej – ciastko
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – lunch w klasie ekonomicznej – woda, sok, herbata

Pół godziny po rozpoczęciu serwisu kabina jest już uprzątnięta.Trzeba przyznać, że załoga jest niesamowicie szybka i sprawna. Dalsza część rejsu przebiega bez jakichkolwiek zakłóceń, a w Hanoi lądujemy o czasie rozkładowym.  Przed nami nocleg w Hanoi, a kolejnego dnia początek niesamowitych lotniczych wrażeń na pokładzie Cathay Pacific.

 

Linie: Thai Airways

Lot: TG 561

Trasa: HAN – BKK

Samolot: Airbus A330

Klasa: Y (ekonomiczna)

Czas planowy: 10.35 – 12.25

 

Nasz kilkudniowy pobyt w USA i Kanadzie był na tyle owocny zakupowo, że w drogę powrotną do Warszawy mamy już bagaż rejestrowany, którym jest całkiem spora, wypełniona po brzegi torba podróżna, zakupiona w jednym z amerykańskich outletów. W związku z tym, na lotnisku w Hanoi udajemy się do stanowiska check-in, aby nadać bagaż, a następnie z kartami pokładowymi i zaproszeniami do saloniku biznesowego przechodzimy do kontroli bezpieczeństwa i paszportowej. Ostatnie chwile przed wylotem z Hanoi spędzamy przyklejeni do szyb terminalu podziwiając malowanie samolotów wietnamskiego narodowego przewoźnika Vietnam Airlines.

Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – stanowisko odprawy Thai Airlines na lotnisku w Hanoi
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – salonik na lotnisku w Hanoi
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – zaparkowany samolot Vietnam Airlines

Boarding rozpoczyna się parę minut po czasie rozkładowym i jako pierwsi na pokład samolotu wchodzą rodziny z dziećmi oraz osoby wymagające asysty. Następnie wchodzą pasażerowie klasy biznes oraz posiadacze statusu Gold w Star Alliance. 

Na pokładzie ponownie mamy miejsca przy oknie, a samo wnętrze Airbusa A330 nie różni się niczym od tego, którym lecieliśmy do Hanoi.

Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Bangkok – Hanoi – kabina klasy ekonomicznej

Również serwis pokładowy jest prawie identyczny, z tą różnicą, że tym razem pasażerowie są częstowani makaronem z krewetkami, czyli Pad Thai Kung, a na deser możemy skosztować muffiny o smaku malinowym. Korzystając z okazji, że nasz samolot oferuje dostęp do sieci Wi-Fi sprawdzamy jak się mają sprawy opłat (10 MB za niecałe 5 USD, 20 MB za 8,99 USD, 30 MB za 12,99 USD oraz 100 MB za 34,99 USD).

Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – lunch w klasie ekonomicznej – Pad Thai, ciastko, woda
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – lunch w klasie ekonomicznej – Pad Thai, ciastko, woda
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – lunch w klasie ekonomicznej – Pad Thai
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – lunch w klasie ekonomicznej – ciastko z malinami
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – lunch w klasie ekonomicznej – napoje – kawa, sok
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – wifi na pokładzie – pakiety
Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – wifi na pokładzie – pakiety

Również na tym locie, załoga uwija się jak w ukropie – cały serwis dość dobrze wypełnionego samolotu szerokokadłubowego, od jego rozpoczęcia, do samego zakończenia trwa niewiele ponad pół godziny. Dalsza część lotu przebiega bezproblemowo.

Bangkok wita nas ładną pogodą i o czasie planowym lądujemy na lotnisku Suvarnabhumi.

Thai Airways – Klasa Ekonomiczna w Airbus A330 Hanoi – Bangkok – Bangkok widziany z okna

Oba loty na pokładzie Thai Airways w klasie ekonomicznej były poprawne. Skromny poczęstunek, adekwatny do długości trasy, miła, uśmiechnięta załoga oraz, w naszym przypadku dodatkowe przywileje wynikające ze statusu w programie lojalnościowym sprawiły, że uważamy, że decyzja o wyborze tajskiego narodowego przewoźnika, w miejsce linii nisko kosztowej była dobra.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×

Polub nas na Facebooku!