Skip to main content

Recenzja: Emirates – Klasa Biznes w A380 Bangkok – Hongkong

Emirates – Klasa Pierwsza w A380 Hongkong – Bangkok

Emirates – Klasa Biznes w A380 Bangkok – Hongkong

Tim Ho Wan, Hong Kong

SAS – Klasa Ekonomiczna Premium (SAS PLUS) w A330 Sztokholm – Hong Kong

Day Room – pokój dzienny w saloniku biznesowym SAS Gold Lounge, Kopenhaga

 

Linie: Emirates

Lot: EK384

Trasa: Bangkok (BKK) – Hong Kong (HKG)

Samolot: A380-800

Klasa: C (biznes)

Miejsce: 23A i 25A

Czas planowy: 13.45 – 17.30

Długość lotu: 2 godziny 45 minut

Nasz powrotny lot z Bangkoku na pokładzie Airbusa 380 odlatuje przed godziną 14.00, więc na lotnisku pojawiamy się około południa. Do Bangkoku podróżowaliśmy w klasie pierwszej Emirates a teraz lecimy w klasie biznes. Stanowiska check-in dla naszej linii mieszczą się w strefie T.

Klasa Biznes Emirates A380 – lotnisko Bangkok-Suvarnabhumi
Klasa Biznes Emirates A380 – stanowiska check-in Emirates na lotnisku Bangkok-Suvarnabhumi
Klasa Biznes Emirates A380 – stanowiska check-in Emirates na lotnisku Bangkok-Suvarnabhumi

Po otrzymaniu kart pokładowych udajemy się fast trackiem do kontroli bezpieczeństwa, a następnie do kontroli paszportowej. Chwilę poźniej zmierzamy już do The Emirates Lounge, który mieści się na 3 pietrze, w strefie D (west) lotniska.

Klasa Biznes Emirates A380
Klasa Biznes Emirates A380 – kierunek do saloniku
Klasa Biznes Emirates A380 – The Emirates Lounge na lotnisku Bangkok-Suvarnabhumi

Dość łatwo tam trafić, gdyż po drodze od windy są ustawione roll-upy wskazujące właściwy kierunek. Salonik opuszczamy parę minut przed rozpoczęciem boardingu. Nasz gate to E4. Gdy do niego docieramy, jest juz dużo podróżnych czekających na wejście do samolotu. 

Klasa Biznes Emirates A380 – boarding
Klasa Biznes Emirates A380 – boarding
Klasa Biznes Emirates A380

Boarding rozpoczyna się praktycznie o czasie i wchodzimy na górny pokład A380. Obok naszego Emirata stoi zaparkowany Boeing linii Ethiopian, którą polecimy niedługo do RPA.

Klasa Biznes Emirates A380 – boarding
Emirates A380
​Klasa Biznes Emirates A380 – lotnisko Bangkok-Suvarnabhumi (BKK)

Przy wejściu na pokład sprawdzane są ponownie nasze boarding passy i jesteśmy skierowani na prawo od wejścia na nasze miejsca 23A i 25A. Wybraliśmy te konkretne z dwóch powodów – po pierwsze znajdują się w drugiej, mniejszej, części kabiny klasy biznes i liczymy na sprawniejszy serwis, a po drugie to stamtąd jest już krok od Onboard Lounge, dokąd planujemy udać się po starcie.

Klasa Biznes Emirates A380 (pierwsza kabina)
Klasa Biznes Emirates A380 (druga kabina)

Pierwsza kabina biznes Emirates to 58 miejsc w układzie 1-2-1 a znajdująca się tuż za nią druga cześć ma już tylko 18 miejsc. Pakujemy swoje bagaże podręczne do przestronnych schowków i zajmujemy miejsca.

Klasa Biznes Emirates A380 – fotel
Klasa Biznes Emirates A380 – fotel

Miejsca o symbolu A (podobnie jak K) mieszczą się bezpośrednio przy oknie, a od przejścia oddziela je szeroka półka. Umieszczono w niej mini barek z woda mineralna, napojami gazowanymi i szklanką oraz podstawkę, w której mieści się urządzenie przypominające tablet, którym możemy między innymi sterować systemem rozrywki pokładowej (ICE). Standardowy pilot jest również dostępny, znajdziemy go pod ekranem LCD a obok niego są gniazda do ładowania sprzętów elektronicznych.

Klasa Biznes Emirates A380 – mini – bar
Klasa Biznes Emirates A380 – urządzenie przypominające tablet

Przyglądamy się też z bliska słuchawkom do IFE, ale nie stanowią one zaskoczenia, są praktycznie identyczne jak te w klasie pierwszej. Inne są natomiast fotele. Te w biznesie są zauważalnie węższe, ale nadal rozkładają się do pozycji leżącej. Na wprost fotela znajduje się ekran LCD a pod nim schowek na obuwie.

Klasa Biznes Emirates A380 – słuchawki
Klasa Biznes Emirates A380 – schowek na buty

Toalety w klasie biznes nie różnią się rozmiarami od tych w klasie ekonomicznej. Dodatkowym wyposażeniem są perfumy, balsam do rąk i dodatkowe przybory jak szczoteczki do zębów i golarki.

Klasa Biznes Emirates A380 – toaleta
Klasa Biznes Emirates A380 – toaleta
Klasa Biznes Emirates A380 – toaleta

W trakcie boardingu otrzymujemy drinki powitalne oraz wydrukowane menu. Przed startem załoga zbiera zamówienia na lunch. Wybieramy rybę i stek wołowy.

Klasa Biznes Emirates A380 – welcome drink

Po starcie i wyłączeniu sygnalizacji zapiąć pasy udajemy się do baru, gdzie załoga przygotowuje przekąski i drinki. Zamawiamy koktajl Kir Royal (creme de cassis z szampanem) i zasiadamy na kanapie przy oknie.

Klasa Biznes Emirates A380 – podniebny bar (Onboard Lounge) – 50 calowy TV
Klasa Biznes Emirates A380 – podniebny bar (Onboard Lounge) – przekąski
Klasa Biznes Emirates A380 – podniebny bar (Onboard Lounge) – przekąski
Klasa Biznes Emirates A380 – podniebny bar (Onboard Lounge) – Kir Royal

W międzyczasie bar się zapełnia, nieznajomi podróżni nawiązują nowe znajomości, rozmawiamy o życiu i podróżach, miło spędzamy czas.

Klasa Biznes Emirates A380 – podniebny bar (Onboard Lounge)

Gdy rozpoczyna się serwis w naszej kabinie wracamy na miejsca i oddajemy się konsumpcji. Na początek otrzymujemy standardowo gorący ręczniczek do odświeżenia. Następnie stewardessa otwiera stolik i układa na nim obrus. Po chwili rozkłada zastawę: solniczkę i pieprzniczkę, maselniczkę, kieliszek do wina i szklankę do wody oraz sztućce. Ryba jest przepyszna, pełna smaku i absolutnie nie jest wysuszona. Jedyne zastrzeżenie mamy do poziomu wysmażenia steka wołowego, który jest przesmażony, ale wszystkie pozostałe elementy posiłku są idealne. Plus za ciepłe i chrupiące pieczywo czosnkowe!

​Klasa Biznes Emirates A380 – serwis (lunch)
​Klasa Biznes Emirates A380 – serwis (lunch)
​Klasa Biznes Emirates A380 – serwis (lunch)
​Klasa Biznes Emirates A380 – serwis (lunch)
​Klasa Biznes Emirates A380 – serwis (lunch)
​Klasa Biznes Emirates A380 – serwis (lunch)

W trakcie lotu przytrafiają nam się spore turbulencje, na chwile nawet załoga jest proszona o zajęcie miejsc, ale wszystko kończy się dobrze.

W pochmurnym Hongkongu lądujemy o czasie.

Klasa Biznes Emirates A380 – widok z okna

PODSUMOWANIE:

Są pewne niezaprzeczalne plusy – smaczne jedzenie, podniebny bar w A380, najlepsze IFE na wysokościach, przyjemna i serdeczna załoga.

Pewne uwagi mamy do samego fotela – o ile odgrodzenie od przejścia w niektórych rzędach generuje dużą prywatność, to jednak siedzenia są dość wąskie i w ostateczności nie tak komfortowe jak można by się spodziewać. Dodajmy do tego bardzo długo trwający serwis w większej kabinie biznes i mamy pewne rysy na szkle.

Gdybyśmy lecieli w klasie biznes tylko na pokładzie Emirates to pewnie uznalibyśmy ich za świetną linię, jednak w zderzeniu z innymi przewoźnikami z zatoki, czy też azjatyckimi mają trochę do nadrobienia.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×

Polub nas na Facebooku!