Skip to main content

Recenzja: LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland

Radisson Rewards – Radisson Blu Plaza Hotel Sydney, Sydney

Air New Zealand – Klasa ekonomiczna w Airbus A320 i ATR72 Auckland – Wellington – Christchurch – Auckland

Air China – Klasa Biznes w Boeing 747 Pekin – Frankfurt

Szybka recenzja: Air China – Salonik Pierwszej Klasy, Pekin

Hilton Honors – DoubleTree by Hilton Wellington, Wellington

Hilton Honors – Chateau on the Park – Christchurch, a DoubleTree by Hilton, Christchurch

 

Linie: LATAM

Lot: LA 801

Trasa: AKL – SYD

Samolot: Boeing B787 Dreamliner

Klasa: C (biznes)

Czas planowy: 07.20 – 09.15

 

Planując nasz wyjazd do Nowej Zelandii, po głowie ciągle chodził nam pomysł z side tripem do Australii. W końcu będziemy już tak blisko, więc dlaczego nie mielibyśmy wyskoczyć na parę dni do krainy kangurów i koali? Ostatecznie skorzystaliśmy z tak zwanej piątej wolności lotniczej pomiędzy Auckland a Sydney na pokładzie LATAM Airlines w klasie biznes.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – lotnisko w Sydney

Na lotnisku w największym mieście Nowej Zelandii pojawiamy się na dwie godziny przed planową godziną startu. Nadajemy bagaże w stanowiskach check-in i przechodzimy do kontroli bezpieczeństwa. Ta okazuje się być jeszcze zamkniętą – jest zbyt wcześnie. Mimo tego, po kilkunastu minutach jesteśmy już w strefie bezpiecznej lotniska i udajemy się do saloniku Qantas, do którego LATAM Airlines zapraszają swoich pasażerów klas premium, odlatujących z portu w Auckland.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – stanowiska odprawy w Auckland
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – stanowiska odprawy w Auckland

Boarding rozpoczyna się dziesięć minut po czasie. Jako pierwsi na pokład wchodzą pasażerowie z małymi dziećmi i wymagający asysty (PRM). Następnie zapraszani są pasażerowie statusowi, oraz ci, podróżujący w klasie biznes. Boarding do Dreamlinera przeprowadzany jest przy użyciu tylko jednego rękawa, podstawionego pod pierwsze drzwi (1L). Podczas wejścia na pokład z głośników płynie cicha muzyka. Załoga wita nas z uśmiechem w dwóch językach – po hiszpańsku i angielsku. Pakujemy bagaże podręczne do obszernych schowków nad głowami i zajmujemy miejsca w pierwszym rzędzie. Konfiguracja klasy biznes 2-2-2 jest bardzo podobna do tej, której mogą doświadczyć pasażerowie naszego rodzimego LOTu w Boeingach 787. Fotele w LATAM Airlines są stosunkowo szerokie, lekko półtwarde, ale wygodne. Dodatkowego komfortu dostarcza wbudowane sterowanie funkcjami masażu pleców. Podczas boardingu na wszystkich fotelach ułożone są poduszki i kołderki. Nasz samolot ma wprawdzie dopiero cztery lata, ale widać już spore zużycie wyposażenia, szczególnie na elementach plastikowych. Tu i ówdzie jest również nieco brudno.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – fotele klasy biznes (1A i 1C)
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – fotele klasy biznes (1A i 1C)
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – podnóżki i system rozrywki pokładowej
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – fotele klasy biznes (2A i 2C)
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – zagłówek fotela
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – sterowanie fotelami
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – kabina klasy biznes

W międzyczasie, gdy pozostali pasażerowie wchodzą na pokład, stewardessy częstują gości w klasie biznes napojami powitalnymi. Do wyboru jest świeżo wyciskany sok z pomarańczy oraz woda mineralna. Nie jest natomiast proponowane żadne wino musujące, czy też szampan. W następnej kolejności załoga rozdaje pasażerom amenity kit, którą stanowi płaska, prostokątna kosmetyczka materiałowa, w białe i czarne paski. Na uchwycie suwaka oraz na wszywce w środku kosmetyczki znajdujemy logo linii lotniczej. Zawartość jest dość standardowa: skarpety, opaska na oczy, zatyczki do uszu oraz coś, co rzadko spotyka się w takich zestawach, a jest przydatne. Chodzi oczywiście o długopis. Kto choć raz miał wypełnić deklarację wjazdową w samolocie i nie miał pod ręką nic do pisania, ten doceni starania linii lotniczej. Chwilę później otrzymujemy również kupony uprawniające do przejścia fast trackiem w kontroli paszportowej po wylądowaniu w Sydney oraz druki kart wjazdowych do Australii, które wypełniamy, korzystając rzecz jasna z LATAM’owskiego długopisu.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – napoje powitalne (sok pomarańczowy)
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – kosmetyczka podróżna (amenity kit)
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – zawartość kosmetyczki podróżnej (amenity kit)
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – zaproszenie/voucher do ExpressPath na lotnisku w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland –

Boarding jest zakończony po pół godzinie i dziesięć minut później nasz samolot opuszcza stanowisko przy terminalu. W trakcie kołowania do progu pasa na ekranach prezentowana jest instrukcja bezpieczeństwa, a załoga bacznie obserwuje pasażerów, czy wszyscy skupiają się na tym ważnym elemencie bezpieczeństwa lotu. Pół godziny po planowanym czasie wylotu nasz Dreamliner startuje w podróż do Sydney. Podziwiamy piękne krajobrazy Nowej Zelandii w świetle porannego słońca.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – samolot China Southern
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – widok po starcie z lotniska w Auckland
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – widok po starcie z lotniska w Auckland

Niecałe dziesięć po starcie wyłączona zostaje sygnalizacja zapiąć pasy, a załoga rozpoczyna przygotowania do serwisu. Podczas prawie czterogodzinnego lotu serwowany będzie jeden posiłek. Nie otrzymujemy drukowanego menu, zamiast tego Stewardessa przedstawia każdemu pasażerowi dostępne opcje, podając je z wózka. Do wyboru jest jajecznica lub talerz zimnych przekąsek. Z pewnym dystansem podchodzimy do dań z jajek na pokładach samolotów, gdyż prawie nigdy nie są one smaczne, ale tym razem wykazujemy się odwagą i wybieramy obie opcje, aby je porównać. Najwyżej ktoś będzie głodny. Jajecznica podana jest ze szparagami i bekonem. Wyglądem nie zachwyca, ale w smaku się bron. Po namyśle, zgodnie stwierdzamy, że w dużej liczbie hoteli nie zdarza się tak dobra jajecznica, jak na pokładzie LATAMu.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – jajecznica, bekon, szparagi, owoce, pieczywo
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – jajecznica, szparagi, bekon, croissant

Talerz zimnych przekąsek stanowią szynka, ser i jajko na twardo. Zakładając, że wszystko jest świeże, nie ma opcji, aby to danie zepsuć. Na pochwałę zasługuje sposób podania masła. Często borykamy się z problemem, że jest ono twarde i nie da się wygodnie rozsmarować na pieczywie. W tym przypadku było inaczej, także plus dla LATAMa. Napoje ciepłe serwowane są w sporych kubkach, a do herbaty podawana jest podstawka, na którą elegancko można przełożyć saszetkę po zaparzeniu napoju. Rozczarowaniem była kawa rozpuszczalna serwowana z dzbanka. Nie spodziewaliśmy się tego na pokładzie Dreamlinera, szczególnie mając w pamięci sposób serwowania kawy przez Qatar Airways, Air Canada czy nawet LOT. Owoce oraz ciasto biszkoptowe dopełniają śniadanie, sprawiając, że był  to całkiem smaczny posiłek.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – sałata, szparagi, wędliny, sery
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – owoce
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – soki pomarańczowe, kawa, herbata

Pół godziny po zakończeniu śniadania kabina jest już posprzątana, a załoga oferuje zakupy w ramach oferty duty free. 

System rozrywki pokładowej nie wyróżnia się niczym szczególnym. Jest kilka nowych pozycji filmowych, ale gro to przegląd z kilku poprzednich lat. Udaje nam się coś sobie wybrać do oglądania z biblioteki, ale bez przekonania. W tym miejscu warto również nadmienić, że słuchawki, które oferuje LATAM w klasie biznes są średniej jakość, bez opcji wygłuszania hałasu. 

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – słuchawki
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – słuchawki
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – system rozrywki pokładowej (IFE) – mapa

Dzięki sprzyjającym warunkom pogodowym do Sydney dolatujemy pół godziny przed czasem planowym. Pod koniec lotu do każdego pasażera w klasie biznes podchodzi obsługująca go Stewardessa i żegnając się, dziękuje za wspólny lot. Podczas całego rejsu „nasza” Stewardessa, jak również pozostała część Załogi, była bardzo aktywna, często przebywała w kabinie pasażerskiej i doglądała, czy nikomu niczego nie potrzeba.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – podejście do lądowania na lotnisku w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – podejście do lądowania na lotnisku w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – podejście do lądowania na lotnisku w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – podejście do lądowania na lotnisku w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – lotnisko w Sydney

Po wylądowaniu w Sydney o godzinie 8.45 czasu lokalnego okazuje się, że musimy czekać na nasz gate, gdyż nie zwolnił go jeszcze poprzedni samolot. Koniec końców, wcześniejsze lądowanie nie zdaje się na nic, gdyż do rękawa nasz samolot dokołowuje dokładnie o czasie rozkładowym. Z samolotu wysiadamy wprost do terminala, korzystając z drugich drzwi (2L). Niestety, ze względu na przewożone artykuły spożywcze w bagażu, nie możemy skorzystać z fast tracka od LATAMa i ustawiamy się do kontroli imigracyjnej dla posiadaczy wszystkich paszportów. Po niezbyt długiej chwili oczekiwania otrzymujemy pieczątki wjazdowe do Australii i udajemy się odebrać bagaż i porozmawiać z Służbą Celną. Tam Pani Celnik zadaje nam szczegółowe pytania odnośnie rodzaju przewożonych artykułów spożywczych. Udzielamy dokładnych informacji, a nawet chcemy otworzyć walizkę i zaprezentować jej zawartość. Pani Celnik odpiera, że nie jest to potrzebne. Wręcza nam dokumenty i pokazując drogę do wyjścia, żegna nas po polsku “do widzenia” tłumacząc, że ma znajomych z naszego kraju i zna kilka słów w naszym języku. 

Australio – witaj!

Featherdale Wildlife Park, Australia – koala

Linie: LATAM

Lot: LA 800

Trasa: SYD – AKL

Samolot: Boeing B787 Dreamliner

Klasa: C (biznes)

Czas planowy: 11.10 – 16.20

 

Podróż powrotna z Sydney do Auckland nie różniła się znacząco od pierwszego jej odcinka. Załoga była serdeczna i pomimo opóźnionego o ponad godzinę, ze względu na warunki pogodowe wylotu, na pokładzie panowały świetne humory. 

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – stanowisko odprawy w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – stanowisko odprawy w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – kabina klasy biznes
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – kabina klasy biznes

W trakcie boardingu i oczekiwania na start załoga roznosi w odpowiedniej kolejności: napoje powitalne (sok pomarańczowy i wodę), kosmetyczki podróżne, deklaracje wjazdowe do Nowej Zelandii oraz dla pasażerów, którzy kontynuują swoją podróż dalej, do Santiago, również menu i listę win. Następnie, Szefowa Pokładu podchodzi do każdego z pasażerów, żeby przywitać go na pokładzie osobiście.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – napoje powitalne (welcome drink) i kosmetyczki podróżne (amenity kit)
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – zagłówek fotela

Ostatecznie drogę do Auckland rozpoczynamy półtorej godziny po rozkładowym czasie. Kapitan uspokaja pasażerów, że do portu docelowego powinniśmy dotrzeć z zaledwie dwudziestopięcio minutowym opóźnieniem. W trakcie oczekiwania na pozwolenie na start, obserwujemy inne samoloty. A jest co podglądać!

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – lotnisko w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – lotnisko w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – start z lotniska w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – start z lotniska w Sydney
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – start z lotniska w Sydney

Niecałe pół godziny po starcie rozpoczyna się lunch. Na początek rozdawane są mokre, ciepłe ręczniczki. Nasze były ewidentnie zbyt mokre, gdyż wręcz lała się z nich woda. Stewardessa szybko naprawiła ten błąd. Załoga rozdaje pasażerom tace z posiłkami. Do wyboru mamy quiche ze szpinakiem, pieczarkami, szparagami i pomidorem grillowanym oraz sandwich na ciepło z prosciutto i serem w ciemnym chlebie. Quiche jest zaskakująco dobry, nie przesuszony, wręcz wilgotny, dobrze skomponowany. Kanapka smakuje nam jeszcze bardziej, jest aromatyczna, ciepła a ser wręcz rozpływa się w ustach. Słabym elementem posiłku była oczywiście sałata. Nie pomogła jej nawet obecność pomidorków koktajlowych i zielonych oliwek. Z kolei deser był rewelacyjny. Puszysty sernik z musem czekoladowym, a także z brzoskwiń i marakui, skradł nasze serca.

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – jajko, szparagi, pomidor
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – oliwa+ocet balsamiczny
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – ciastko
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – kanapka na ciepło
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – śniadanie – napoje

Lunch trwał około godziny. Pod sam koniec posiłku załoga ponownie serwowała pasażerom napoje z wózka. 

Pod koniec rejsu Załoga żegna się indywidualnie z każdym pasażerem, dziękując za wspólny lot i życząc miłego dnia w Auckland.

Tak jak obiecał kapitan, do celu dotarliśmy pół godziny po planowym czasie rozkładowym. Po wyjściu z samolotu, kontroli paszportowej i odbiorze bagaży kierujemy się na kolejny lot, tym razem już krajowy,  na pokładzie Air New Zealand

LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – podejście do lądowania w Auckland
LATAM Airlines – Klasa Biznes w Boeing B787 Auckland – Sydney – Auckland – podejście do lądowania w Auckland

Oba rejsy LATAM Airlines były sympatycznym zaskoczeniem. Słyszeliśmy wcześniej od znajomych, że nie jest to najlepsza linia, a serwis pozostawia dużo do życzenia. Do obsługi nie mamy absolutnie żadnych zastrzeżeń, obie załogi były ciepłe i serdeczne, z uśmiechem reagowały na prośby pasażerów. Minusów możemy doszukiwać się w twardym produkcie, jakim jest konfiguracja foteli, która nie jest najnowsza, ale same siedzenia nie były niewygodne. Posiłki były smaczne, chociaż nie były wysokich lotów. Brakowało wykończenia, wisienki na torcie. Z drugiej strony, LATAM Airlines nie obiecuje gruszek na wierzbie, będąc trzygwiazdkową linią według rankingu Skytrax, tak samo jak LOT czy Air China, którymi lataliśmy już wcześniej. Reasumując, dopuszczamy myśl, że w przyszłości ponownie skorzystamy z ich oferty w klasie biznes.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×

Polub nas na Facebooku!