Skip to main content

Szybka Recenzja: Salonik biznesowy SATS Premier Lounge Singapore Changi International Terminal 3, Singapur

Kto podróżował przez lotnisko Changi w Singapurze wie, że ma ono bardzo wiele do zaoferowania nawet, jeśli nie jest się pasażerem posiadającym bilet w klasie premium. Dlatego nie przeprowadzaliśmy dogłębnego researchu, ani nie zastanawialiśmy się zbyt długo czy i do jakiego saloniku lotniskowego zaprasza tu Saudia Airlines swoich gości statusowych czy tych z klasy biznes. W razie, gdyby salonik nie spełniał naszych oczekiwań, lub, co mniej prawdopodobne, nie byłby w ogóle oferowany, wówczas odnaleźlibyśmy się doskonale w terminalu pasażerskim najlepszego od wielu lat lotniska na świecie.

W trakcie check-inu otrzymujemy jednak zaproszenia do konkretnego saloniku, z którym Saudia współpracuje, a także szczegółową mapkę dotarcia do niego. 

Lounge prowadzony jest przez założoną w Singapurze firmę SATS -Singapore Airport Terminal Services, która od kilkudziesięciu lat świadczy usługi dla pasażerów na lotnisku Changi. Saloniki tej firmy spotkać można w każdym terminalu.

Wstęp do SATS Premier Lounge Singapore Terminal 3 

Po przejściu kontroli paszportowej w terminalu trzecim udajemy się w lewo, a następnie schodami ruchomymi wjeżdżamy na trzecie piętro. Tam, pomiędzy dwoma salonikami Singapore Airlines odnajdujemy SATS Premier Lounge. 

Na recepcji przekazujemy Obsłudze nasze zaproszenia i po chwili możemy już korzystać z oferty lounge. 

Z kronikarskiego obowiązku należy też dodać, że z saloniku mogą korzystać pasażerowie, którzy tak jak my otrzymają zaproszenia imienne od linii lotniczych, którymi podróżują, bądź goście, którzy posiadają karty Priority Pass, LoungeKey, DragonPass czy Diners Club.

Warto również zaznaczyć, że salonik jest czynny 24 godziny na dobę i w trakcie pandemii przeszedł renowację.

Rozkład pomieszczeń w SATS Premier Lounge Singapore Terminal 3

Podczas naszego pobytu lounge nie był pełny, ale na pewno nie świecił też pustkami. Nie udało nam się zrobić zdjęć wszystkich stref saloniku, gdyż na bieżąco przebywali w nich inni pasażerowie. 

Największą część powierzchni zajmuje oczywiście strefa wypoczynkowa, w której znajdziemy głównie fotele z wysokimi oparciami. Przy każdym fotelu jest mały stolik, najczęściej do podziału z sąsiadem.

Na końcu saloniku znajdziemy cztery “loże”, z podwieszanymi stolikami, które mogą pełnić rolę biurek do pracy. 

Jest też mała strefa relaksu, z fotelami masującymi. Jak się można domyśleć, były zajęte przez gości w trakcie naszego całego pobytu.

Ostatnią częścią wypoczynkową saloniku jest wydzielona, kameralna zona z fotelami o niskich oparciach, wyglądającymi na wygodne do krótkiej drzemki, oraz fotelami zintegrowanymi ze stolikami do pracy. Podobne można spotkać między innymi w salonikach Singapore Airlines. Do tej strefy wejście było zagrodzone potykaczem z kartką “Reserved”. Nie wiemy dla kogo była ona zarezerwowana.

Z praktycznego punktu widzenia – większość miejsc siedzących wyposażona jest w gniazdka do ładowania sprzętów elektrycznych. Tu miła niespodzianka, gdyż można posługiwać się naszymi standardowymi wtyczkami.

Bufet w SATS Premier Lounge Singapore Terminal 3

Po przeciwnej stronie lounge w stosunku do strefy wypoczynkowej mieści się bufet wraz z dedykowanymi miejscami do spożywania posiłków. 

To co nas zaskakuje i cieszy najbardziej to stacja do własnoręcznego przygotowania singapurskiej laksy! Do dyspozycji gości oddano miseczki z makaronem, wszystkie potrzebne dodatki oraz instrukcję obsługi krok po kroku. Każdy samodzielnie może zrobić sobie to znane danie.

Poza laksą dostępnych jest też kilka ciepłych dań, w większości co najmniej smacznych. Zimna płyta to głównie warzywa, owoce, wędliny, sery oraz gotowe kanapki. 

W sekcji napojów bezalkoholowych znajdują się oczywiście wody mineralne, napoje gazowane, soki, kawa i herbata. Jest też wybór podstawowych alkoholi: piwo, wino białe i czerwone, whisky, gin oraz wódka.

Nie zauważyliśmy żadnych deserów.

Podsumowanie

Salonik SATS Premier Lounge Singapore Terminal 3 oferuje podstawowe usługi dla pasażerów – wygodne miejsce do wypoczynku, kilka miejsc do pracy, fotele relaksacyjne. Bufet nie jest przestronny, ale różnorodny, szczególnie w zakresie ciepłego jedzenia. 

W lounge’u znajdują się toalety oraz prysznice, ale jest ich zdecydowanie zbyt mało, gdyż nie było chwili, aby nie ustawiały się do obu długie kolejki pasażerów. 

Obsługa generalnie utrzymuje salonik w czystości, poza godzinami szczytu, gdy większość miejsc siedzących oraz w bufecie jest zajętych. Wówczas trzeba poczekać trochę dłużej na uprzątnięcie stolików, czy uzupełnienie jedzenia w bemarach lub na tacach.

SATS Premier Lounge Singapore Terminal 3 nie jest to salonik, dla którego przyjeżdżalibyśmy na lotnisko zdecydowanie wcześniej przed wylotem, ale mając do niego dostęp, chętnie skorzystalibyśmy ponownie. Chociażby dla laksy!

Galeria

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

×

Polub nas na Facebooku!